"Cinc consells a tenir en compte quan… engegues un negoci", per Natàlia Cugueró [Get a Partner]


  • Etiquetes: Get a Partner, empreses, negoci, emprenedoria | Temps de lectura: 5 minuts

    dijous, 23 juliol, 2015 - 16:15

    Primer.- Estigues tranquil, encara que creguis que no has nascut amb l’estrella de ser empresari, pensa que alguns “gurus” com en Peter Drucker ja ens fan avinent que l’empresari no neix, sinó que es fa. Per tant, tots podríem arribar a emprendre amb les dosis adequades de voluntat i entusiasme.

    Pots saber si tens el perfil típic de l’emprenedor? Existeixen molts testos que et poden ajudar a determinar-ho, però nosaltres et recomanem que facis un examen personal, i revisis si ja tens o et cal potenciar les següents qualitats:

    Optimisme, independència, visió de futur, habilitat per a gestionar riscos, capacitat d’identificar oportunitats que els altres no han vist, ganes de fer coses diferents amb noves idees, anàlisi lògica complementat amb intuïció, capacitat de prendre decisions amb la incertesa i ambigüitat, capacitat de treball, persistència, bona comunicació, i capacitat d’aprendre de la pròpia experiència.

    Segon.- Es pot emprendre sol o en equip. No hi ha una fórmula màgia i depèn a parts iguals del tipus de projecte i de les qualitats i habilitats de l’emprenedor. Cal reflexionar molt bé quina és la millor opció pel teu cas. Algunes enquestes, en analitzar els fracassos dels emprenedors, mostren que la principal causa de fracàs d’una empresa és la mala relació amb els socis o no retenir els millors treballadors, contràriament a allò que tots pensaríem inicialment que podrien ser altres causes més visibles com ara la falta de mercat per no tenir prou clients o no ser acceptada la nostra idea. Un recurs clau per les empreses són les persones i en un procés emprenedor això encara és més cert.

    Tercer.- Oportunitat de negoci: tothom en algun moment té alguna idea, de fet les grans idees potser existeixin, però no sempre arriben, i en tot cas no sempre seran la garantia d’èxit per elles mateixes: cal que existeixi una finestra d’oportunitat oberta perquè la nostra idea esdevingui una oportunitat de negoci i pugui tirar endavant... Cal generar moltes idees perquè alguna acabi arribant a bon port, de fet, pensa que en general, els negocis que funcionen, podríem dir que són fruit d’un 1% d’inspiració i d’un 99% de transpiració. Per tant, utilitza tècniques creatives per a treballar a fons la idea, i vés adaptant-la perquè trobi la seva finestra d’oportunitat. Cal ser molt persistent per tal de realitzar una bona planificació per tal de veure com volem i podem desenvolupar aquesta idea.

    Quart.- El Pla d’empresa: el pla d’empresa no ho és tot, i en general més que un “resultat”, ha de ser un vertader “procés” de reflexió. Treballa en un pla d’empresa que reculli al màxim les possibilitats que pot tenir la teva activitat en funció dels diversos escenaris de l’entorn. Procura ser el màxim de realista amb les possibles accions que escriguis en el pla, recorda que “el paper ho aguanta tot”, però la realitat acostuma a ser més tossuda. Una bona anàlisi inclou dades acurades, per tal d’incloure tots els aspectes del negoci, però recorda que és important interpretar-les de manera realista. Deixa’t ajudar! Pensa que hi ha molta informació disponible a les xarxes que et pot ajudar quan analitzis les dades, i també pots aconseguir models de plans d’empresa que puguin ser un bon començament. Però t’aconsellem que utilitzis el pla com a eina de treball, amb la resta de l’equip, amb tercers que et puguin donar una visió externa, entre altres. Un pla d’empresa estàtic pot donar molta seguretat però no ser útil per a posar a la pràctica la teva idea.

    Cinquè.- La sort: hem de ser conscients que les persones tenim tendència a atribuir els èxits a mèrits personals i els fracassos a circumstàncies externes imprevisibles. Però moltes vegades les persones no sabem què ha conduit a una determinada iniciativa a l’èxit. Per tant, els èxits, poden ser fruit de coses, de detalls que potser actualment desconeixem. Fer tot el què hem dit, ajuda a incrementar les probabilitats d’èxit. I si en algun moment no surt com esperàvem, segur que ens ajudarà a haver après alguna cosa de tot plegar: en la següent ocasió o decisió, segur que tindrem en compte coses noves que hem après! I, acceptant que no ho sabem tot, per tant, amb moltes dosis d’humilitat, hem d’anar fent allò que sabem que ens ajuda a tenir èxit: treballar, ser tenaços, tenir paciència, visió, intuïció, i estar obert i receptiu a l’ajuda que ens poden oferir. Amb aquesta actitud, si la sort passa per davant nostre, segur que la detectem i ens pot anar de cara!

     

    Per cert, veuràs que de moment els diners els hem deixat en un segon pla. Són un recurs clau, però creiem que amb el pla d’empresa adequat podràs quantificar quants diners calen i veure on es pot trobar el finançament més adequat. Aplicant aquesta equació que t’hem plantejat no et podem garantir l’èxit, però si que el podràs tenir més a prop.

    --

    Natàlia Cugueró, sòcia de Get a Partner

    Afegeix un comentari

    Vols formar part de la nostra comunitat?

    Clica aquí!

    Registra't a connecTerrassa!

    Et mantindrem informat sobre el comerç de Terrassa i els professionals de la ciutat amb Notícies, Agenda, Sortejos, Promocions,...

    Prement el botó "Vull subscriure'm" acceptes les polítiques de privacitat