"Com podem interpretar les dades de tendències en els hàbits de consum per millorar el nostre negoci", per Natàlia Cugueró [Get a Partner]


  • Etiquetes: Get a Partner, empreses, gestories, consultoria, connecFormació | Temps de lectura: 3 minuts

    dilluns, 28 setembre, 2015 - 07:00

    OPINIÓ | Les dades que parlen de consum són importants. Aquests dies ens donen indicacions de com està anant tot plegat, i ja sabem que passem temps difícils. Les dades dels baròmetres ens indiquen la mesura de com va la situació, però hem de procurar que no ens condicionin ni ens paralitzin, sinó que ens serveixin de catalitzador per avançar.

    De la mateixa manera que un baròmetre tradicional ens indica la pressió atmosfèrica, i no pas com ens afecta aquesta pressió, un baròmetre del consum ens hauria de fer més conscients de la realitat, per diagnosticar-la, i, a partir d’aquí, poder entendre “com” potencialment ens podria afectar; promovent aquelles accions per tal que ens afecti el mínim possible allò negatiu i usant la creativitat per trobar aspectes positius i oportunitats, que de segur que hi són.

    Si llegim el Barometro de Consumo, fet per Barclaycard i IESE (PDF), on s’estudia el comportament en el consum i quins canvis s’han produït en l’època de la crisi econòmica, a grans trets veiem que la mitjana del consum a Catalunya ha caigut un 6,1%; xifra que millora respecte a l’equivalent a Espanya (8,6%).

    I, si mirem en què han continuat consumint els catalans, veurem que han prioritzat la seva despesa en educació i salut i, en canvi, han deixat de fer-ho en altres productes, com serien la roba i el calçat, i tot allò relacionat amb inversió per millorar la llar i en productes més de luxe (p.ex. joies).

    Què podem fer en aquest escenari, si tenim un comerç minorista? Doncs, depenent del sector, alguns pensaran que no tancar ja suposa un gran èxit. Però la realitat indica (no les dades, ja que no se’n disposa) que realment es pot fer molt més. 

    La crisi condiciona, i en alguns sectors això és més que evident, però no determina. No tot és irremeiable, de fet, les crisis es superen fent millor la feina, amb creativitat i formant-nos.

    En escenaris de crisi, els més ben preparats tenen moltes més opcions de poder actuar en una direcció que els permeti sobreviure, i aprofitar el bo de les crisis per treure’s allò superflu. És una oportunitat per incrementar la consciència col·lectiva i donar valor afegit als consumidors.

    Encara que alguns sectors —com el de la joieria— hagin vist disminuït el consum, aquells que es dediquen a aquest sector poden aprofitar a donar valor afegit als clients, dedicant-se a una joia més d’autor, o amb materials més adients per a la butxaca del consumidor, o incrementant la participació activa del consumidor, per exemple, en el disseny de la joia, entre d’altres.

    La formació ens prepara no només per encarar el present, sinó per pujar un graó el nostre nivell professional i poder encarar el futur amb més garanties. La formació és la millor inversió.

    --

    NOTA: El dilluns 5 d'octubre organitzem la xerrada de connecFormació "Com vendre més". Comptarem amb la presència de Gemma Sallés, de Get a Partner. Més info i inscripcions, AQUÍ.

    --

    Natàlia Cugueró, sòcia de Get a Partner

    Afegeix un comentari

    Vols formar part de la nostra comunitat?

    Clica aquí!

    Registra't a connecTerrassa!

    Et mantindrem informat sobre el comerç de Terrassa i els professionals de la ciutat amb Notícies, Agenda, Sortejos, Promocions,...

    Prement el botó "Vull subscriure'm" acceptes les polítiques de privacitat