Declaració de renda en temps de Covid-19: Novetats en arrendaments i activitats d’autònoms [Àbac Assessors]


  • Etiquetes: coronavirus | Temps de lectura: 2 minuts

     

    OPINIÓ | L'Agència Tributària s’ha afanyat a explicar que aquest any, hi ha poques novetats normatives pel que fa a la declaració de renda, i és veritat, podem dir que novetats de FONS no en hi ha gaire bé cap.

    No obstant, el que NO expliquen, o si ho fan, ho fan amb la boca petita, és que estan convertint la declaració de renda amb una declaració súper FORMAL, ja no n’hi ha prou en declarar els rendiments o fets imposables que demana la llei, ara l’important és fer-ho informant un munt de dades dins d’un laberint de pàgines i caselles infumables de l’imprès. Com diu un reconegut inspector de Hisenda que fa moltes formacions a tècnics tributaris o assessors fiscals, algú a la AEAT s’ha tornat boig, molt boig.

    Com a dada, dir que el Manual Práctico només té 1232 pàgines sense índex i separates.

    Aquest any, les principals novetats formals són:

    • Identificar el domicili fiscal de forma individualitzada de la resta de l’autoliquidació, abans d’accedir a les dades fiscals.
    • Canvi molt substancial en la informació a subministrar en els immobles arrendats, amb el xantatge de la presentació voluntària de l’annex D, xantatge que, segons la AEAT, agilitza les devolucions o minimitza les revisions.
    • Molta més informació en el cas d’activitat econòmica dels autònoms, amb indicació dels nous conceptes tributaris d’ingrés o despesa, i el recordatori de la obligació a partir del 2019 dels nous llibres registre a efectes de IVA i IRPF.

    I tota aquesta més informació a subministrar a Hisenda, sense la presència dels clients als despatxos pel confinament, amb campanyes “desinformatives” que incentiven la presentació de les declaracions quan abans millor.

    I tot això per què? Doncs fàcil. Dins a la AEAT qui té potestad en revisar/inspeccionar per aspectes com la comptabilitat de l’empresari o els rendiments declarats, només el departament d’inspecció, i ara, amb aquest canvi incorporat a l’imprès, ho converteixen en aspectes formals i els nostres amics de GESTIÓ TRIBUTÀRIA , ja tenen les mans lliures per fer i desfer “a sus anchas”.

    Els que ens dediquem a aquest ofici d’assessor fiscal o tècnic tributari, ja sabem com se les gasta gestió tributària, si fins ara ja era difícil parlar, perquè segons ells mai no hi ha res a parlar, ara directament ens tancaran la porta pels nassos, …, si es que ens deixen entrar.

    Aquí us podeu descarregar la nostra circular informativa sobre la campanya de RENDA 2019.

    Per Àlex Martínez - Àbac Assessors

    Afegeix un comentari

    Vols formar part de la nostra comunitat?

    Clica aquí!

    Registra't a connecTerrassa!

    Et mantindrem informat sobre el comerç de Terrassa i els professionals de la ciutat amb Notícies, Agenda, Sortejos, Promocions,...

    Prement el botó "Vull subscriure'm" acceptes les polítiques de privacitat