Gemma Sallés (Get a Partner): “Els comerços que comencen a notar millores són els que durant els temps de crisi han fet feina”


  • Etiquetes: comerços, Get a Partner, economia i empresa, Professionals | Temps de lectura: 8 minuts

    dimarts, 16 febrer, 2016 - 22:30

    ENTREVISTA | Get a Partner (C/ del Vall, 34, 3r 2a, Terrassa) és una assessoria i consultoria especialitzada, mitjançant els serveis de gestoria, en ajudar les empreses a pensar més enllà, a pensar en el seu negoci, a utilitzar la informació de lquè disposen per prendre decisions i a recolzar-los de forma personalitzada.

    Assessoren gerents i propietaris per millorar la seva presa de decisions, intervenint en totes les àrees del seu negoci. Aquesta podria ser una definició teòrica d’aquesta empresa. Però, aprofundim-hi. I, per a fer-ho, n’hem parlat amb la Gemma Sallés, sòcia de GaP.

    connecTerrassa.- Gemma, acabem de fer una aproximació teòrica de GaP. Per entendre més qui sou i quins serveis oferiu, explica’m breument la vostra història i defineix-me qui són els vostres clients i quin tipus de serveis els oferiu en el dia a dia.

    Gemma Sallés.- Get a Partner es va constituir l’any 2004, després que dues emprenedores, la Natàlia Cugueró i jo, veiéssimn que les empreses catalanes, malgrat ser micro i petites empreses, tenien la mateixa o més necessitat de dedicar temps a pensar en el negoci que qualsevol gran. Partint d’aquí volíem ajudar aquests autònoms, empresaris i emprenedors perquè tinguessin resultats en el seu negoci gràcies al nostre suport extern.

    Aquesta és doncs la nostra aproximació, l'aproximació al client i a tot el que aquest necessiti. Depenent de cada client, els nostres serveis són uns o altres, sempre partint de la base de la gestoria, per així anar donant valor a les necessitats reals del client.

    El nostre client seria el professional o empresari amb una mentalitat oberta, que es forma i que vol envoltar-se d’altres professionals que siguin semblants a ell.

    cT.- Parla’ns de les persones: qui forma part de GaP? Quines són les especialitats de cada persona del vostre equip?

    GS.- El nostre equip, per tal d’estar sempre centrat en el client, té una elevada formació i experiència, i el que també és molt important, una alta capacitat d’escoltar i d’adapatar-se a tot allò que calgui en cada moment.

    Perquè et facis una idea de quin nivell de servei donem, la gerent, la Natàlia, és enginyera industrial, llicenciada en dret, Màster de màrqueting i doctora en management. La resta de l’equip, que estan assessorant i impartint formació, són com a mínim llicenciats amb un Màster.

    cT.- Teniu algun tipus d’acord de col·laboració amb altres professionals (advocats…) per a poder oferir serveis de forma més integral quan el personal propi no n’és especialista? De quin tipus de serveis estaríem parlant?

    GS.- Sí, exacte. Com que el client i el que aquest necessita és el més rellevant, en determinades problemàtiques que pugui tenir, ens coordinem amb professionals externs que puguin aportar l’expertesa en el seu camp. Estem parlant d’advocats especialistes en cada àrea del dret, enginyers… Sempre, però, treballant de forma conjunta.

    cT.- Tinc entès que teniu relació contant amb el món de la formació, a la UOC i a l’ESCODI, entre altres. On més? En què consisteix? En quins àmbits formatius treballeu?

    GS.- Get a Partner fa formació a mida per a empresaris, tant de forma directa com col·laborant amb ajuntaments, universitats… Col·laborem amb IESE, UOC i Escodi impartint diverses assignatures. En aquest sentit, fem formació de temes comercials i màrqueting, d’emprenedoria, de control de gestió, d’ètica empresarial, de direcció general i d’anàlisi estadística.

    cT.- Et demano un exercici de retrospecció: fem una mirada als darrers deu anys. La crisi econòmica, els nous hàbits de consum i la generalització de les noves tecnologies han remogut molts aspectes del món professional. Hi estàs d’acord? Com us ha afectat? Què ha canviat durant aquest temps en la vostra feina? Com veus el present i el futur de la gestoria i la consultoria?

    GS.- Sí, està clar que hi ha hagut molts canvis externs que condicionen la forma en què veiem el món i, per tant, en com gestionem la nostra activitat. Per exemple: hi ha qui està aclaparat per les noves tecnologies i hi ha qui les ha sabut dosificar i treure’n partit. I hi ha qui es pensa que pot continuar igual…

    En el nostre cas, com que sempre hem estat oberts a les necessitats del client, a mesura que a l’empresari se li movia el seu món, per culpa dels canvis que tu anomenes, nosaltres ens hi hem intentat adaptar. Encara que sembli un tòpic, hi ha empresaris que han aprofitat la crisi per repensar-se, per fer-se més eficients i productius, per pensar més en el seu client… i altres ho han fet servir d’excusa per a queixar-se i fer quatre accions fàcils de replegament, com pagar menys d’alguns serveis, però sense tenir una visió àmplia del negoci.

    Pel que fa a la gestoria i consultoria, crec que la gent li posa aquest títol però no és el que realment volen o necessiten. En molts casos no saben que hi ha qui els pot ajudar en el negoci, més enllà del que la llei obliga, i que ells anomenen com gestoria.

    cT.- El comerç és un dels vostres àmbits d’especialització. Dades macroeconòmiques a banda, com creus que està encarant aquest 2016? Podem dir que la PIME en el comerç ha superat la crisi? Encara ha de passar més temps? En quins àmbits recomanes que faci més esforços per a tirar el negoci endavant?

    GS.- La nostra vinculació amb el comerç i sectors relacionats ve de fa molts anys, doncs treballem no només amb comerços si no, també amb associacions de comerciants, regidories de comerç, Generalitat,... I la veritat és que alguns estan començant ja a notar una lleugera millora en les seves vendes. També t’he de dir que els que ho noten són els que durant aquest temps de crisi han fet feina, el que et comentava abans… El temps que passi no arreglarà la situació als que només s’han replegat i intentat reduir despeses, comprar més barat… mirant, doncs, a curt termini. Només podran enganxar-se a la millora conjuntural aquells que han millorat internament.

    En quins àmbits? Aquí si que s’ha de mirar cas per cas, però donat que el client ha canviat, i això ens afecta a tots, cal centrar-se molt en ell i apostar i esforçar-se molt en la relació amb aquest.

    cT.- I, pel que fa als emprenedors, als autònoms, figura que per causa de molts i diversos factors cada dia està més en auge, què els recomanaries als que acaben de començar? En el vostre dia a dia ben segur que detecteu errors que es repeteixen. Fes-me’n cinc cèntims.

    GS.- Als emprenedors, tinguin la dimensió que tinguin, els recomanaria que abans d’engegar pensin i repensin molt sobre el projecte o idea, que la plasmin en un document i sàpiguen escollir amb qui s’ajunten (si no ho fan sols). I tot aquest procès, si el poden fer acompanyats d’un professional extern que els faci encara pensar més, el risc d’emprendre quedarà, si més no, minimitzat.

    Aquí, doncs, ja es pot incòrrer en 3 errors: 1) no triar bé el/s soci/s, 2) no traslladar allò que tenim en forma d'idea al cap en una reflexió treballada i 3) no deixar-se ajudar o envoltar-se d’experts.

    Altres errors que detectem és que molts dels autònoms se’n fan perquè no tenen més opció, ja que en el fons ells voldrien ser treballadors d’una empresa. Per tant, han de tenir clar que ser autònom és una forma de veure i viure la vida molt diferent de les altres, i no pas el Pla B.

    ["Cinc consells a tenir en compte quan… engegues un negoci", per Natàlia Cugueró [Get a Partner]]

    cT.- I, ja per acabar. Centrem-nos en Terrassa. En la teva opinió, diga’m un aspecte econòmic que consideris que està progressant adequadament i un altre que necessiti millorar. Un àmbit temàtic, un espai territorial…

    GS.- Bé, ara mateix, Terrassa està en un moment amb molt de moviment comercial, ja que hi ha hagut una implantació d’una cadena molt coneguda fora del centre de Terrassa, i es parla de la posiibilitat que properament se n’implantaran moltes d’altres, també fora de la ciutat.

    Això, entenc que respon a un pla de fer més atractiva la ciutat i competir amb altres poblacions o, fins i tot, que els terrassencs no hagin de comprar-ho fora, però no tinc clar si mereixeria ser catalogat com “progressa adequadament”... perquè hi ha zones dins la població, com pot ser la Plaça Nova, que necessiten dinamització i generar també aquest nivell d’atracció.

    Per tant, caldria progressar en definir quin model de ciutat es vol i, per tant, la importància i paper que hi té el comerç i els serveis.

    --

    PROPERAMENT... a connecFormació: Xerrada “Com fidelitzar als clients?”, amb Gemma Sallés [Get a Partner]

    Afegeix un comentari

    Vols formar part de la nostra comunitat?

    Clica aquí!

    Registra't a connecTerrassa!

    Et mantindrem informat sobre el comerç de Terrassa i els professionals de la ciutat amb Notícies, Agenda, Sortejos, Promocions,...

    Prement el botó "Vull subscriure'm" acceptes les polítiques de privacitat