Xavier Escolano (Punctum Studio): “Amb Google My Business el comerç pot aconseguir més visibilitat que mai a Internet”


25 de agost de 2014 | Publicat per Marc Roca | Etiquetes: Punctum Studio, Xavier Escolano, fotografia, vídeo, entrevista, partner, Google Business View, Google, visibilitat, Google My Business | Temps de lectura: 9 minuts

Tothom coneix Google Maps, molta gent ha entrat alguna vegada a tafanejar Google Street View, però encara molt poca gent coneix el gran potencial que ens ofereix Google My Business. Doncs, des d’ara mateix, ja podem dir que connecTerrassa reforça, i molt, la secció de visibilitat dels negocis que formen part de la nostra comunitat. L’empresa Punctum Studio, amb Xavier Escolano al capdavant, entra a formar part com a partner del projecte de connecTerrassa. En Xavier, a més de tenir una llarga trajectòria com a professional en el món de la fotografia publicitària, és fotògraf certificat per Google, per tant un dels pocs que trobareu a la comarca que estigui facultat per a dotar de continguts Google My Business. Però, què és GMB? Una “pijada” més que passa a engreixar la llarga llista de serveis que ens ofereix Internet? O, és alguna cosa realment útil? N’he estat parlant amb ell, i aquest n’és el resultat. 

 

Marc Roca (connecTerrassa).- Xavier, la teoria ens diu que “Google My Business (GMB) és el projecte de Google que estén Google Street View a l’interior dels establiments comercials”. Però, deixant de banda que són una passada els passejos virtuals (veure exemple Escola Bressol Pessigolles de Terrassa), diga’m alguns motius pràctics perquè pot ser útil per a un petit comerç o professional local disposar d’aquest servei que ofereix el gegant californià.

Xavier Escolano (Punctum Studio).- Els motius són molts i diversos. En primer lloc, el comerç aconseguirà més visibilitat que mai a Internet, tant al cercador de Google com a Google Maps.

Així mateix, amb GMB, disposes d’una fitxa/web pròpia a Google Plus amb una galeria d’imatges professionals, un tour virtual 360º on, a més, hi pots anar afegint informació, promocions, vídeos i altres enllaços útils per a informar sobre el negoci.

Amb GMB el comerç esdevé localitzable amb gran rapidesa, facilitat i qualitat 24h 365 dies l’any i, molt important, apareixerà abans que la seva competència.

Tots els continguts de GMB (fotografies professionals, vídeos,..) es poden publicar, també, on vulguis. En definitiva, el comerç que disposi de GMB té publicitat directa en diverses plataformes de Google de manera gratuïta (a diferència de Google Ads, per exemple) i per sempre, sense data de caducitat. Amb GMB podem aconseguir augmentar molt les visites digitals, cosa que ajuda molt a revertir-se en potencials visites als establiments físics.

 

Marc R.- Molt resumidament, podríem dir que GMB ofereix un passeig virtual per l’establiment del negoci més una sessió fotogràfica professional dels productes i/o detalls del local que el comerciant/professional vulgui, és així?

Xavier E.- Sí. Es realitzen 15 imatges professionals en alta resolució, a més d’un tour virtual 360º de l’establiment o instal·lació de les zones que el comerciant vulgui tractar. I tot això estarà allotjat amb una web o fitxa a Google Plus, que és com si el comerç tingués una web pròpia dins Google Plus i Google Maps.

 

 

Marc R.- Tot aquest material digital (imatges, vídeos,...) de qui és propietat? El comerciant/professional que contracte els teus serveis per dotar de continguts GMB pot utilitzar-los per sempre? I, els pot publicar a la seva web, a les seves xarxes socials,...?

Xavier E.- Aquest és un dels grans avantatges del programa. Totes les imatges produïdes així com el tour virtual les podrà utilitzar el client tant a la seva pròpia web com a les xarxes socials. Es tracta de multiplicar el valor del servei sense límits. D’un mateix comerç o professional podríem trobar les imatges de gran qualitat dins Google Maps, Google Plus, la seva web corporativa, Facebook, Twitter i totes les ubicacions imaginables a la web! Evidentment, de per vida.

 

Marc R.- Estar ben posicionat en els resultats de cerca que es fan per Internet segueix sent molt important de cara a la VISIBILITAT dels negocis? Cal ser-hi i cal sortir en els primers llocs dels resultats de cerca. Què diferencia a un negoci si forma part de GMB o si només disposa d’una web pròpia i/o presència a les xarxes socials?

Xavier E.- En primer lloc, hem de dir que aquest servei té tot el suport de Google, que no és poca cosa. Les dades del comerç, les fotografies, el tour virtual, la ubicació i, per extensió, la pròpia web corporativa del comerç i els seus perfils a xarxes socials seran molt més visibles.

No oblidem que, encara que tinguem una pàgina web corporativa i perfils a xarxes socials, tot el que ofereix aquest servei està dins el motor de cerca de Google de manera preferent. Aquest servei es dóna d’alta dins de Google My Business, Google Maps i Google Plus, afectant directament al seu millor posicionament (SEO). I, visualment, també, ja que el comerç apareixerà a les cerques de Google Maps amb una icona pròpia.

Sigui quin sigui el mètode de cerca que faci l’usuari des d'un ordinador o smartphone, sempre veurà el mapa on es localitza el comerç, una sèrie de fotografies professionals i un tour virtual 360º que ara també pot ser interactiu.

Aquest servei fa que l’usuari trobi el comerç de manera àgil abans que a la seva competència, però desprès s’ha de mostrar una imatge professional i coherent amb la qualitat del comerç en qüestió. I, aquí hi entra la importància de disposar de fotografies professionals.

No cal dir que per diferenciar-se de la competència és una eina de gran valor en qüestió d’imatge corporativa. Podem pensar que és una eina generadora de confiança ja que mostra les instal·lacions del comerç amb tot luxe de detall i d’una forma totalment innovadora. Qui no vol tenir visibilitat preferent i una imatge de qualitat i d'acord amb les noves tecnologies?

 

Marc R.- I, una altra cosa? Per què Google? No és l’únic cercador que existeix.

Xavier E.- Exactament, Google no és l’únic cercador, però segons les estadístiques de cerques a Internet de Google, un 97% dels consumidors ja consulta els productes i/o serveis que vol adquirir mitjançant internet abans de sortir de casa, i un 90% del total de cerques que es fan a Espanya són a través de Google. A més, no hi ha cap altre cercador que pugui donar aquest servei ni el suport de Google. Sens dubte és una aposta de futur, o de present!

 

Marc R.- Podríem dir que GMB és una forma de fer PUBLICITAT que té un cost d’inversió inicial però que dura per sempre i amb resultats segurs?

Xavier E.- Totalment. En primer lloc, el què el comerciant/professional ha de saber és que Google no cobra ni cobrarà mai cap import directament relacionat amb aquest servei. Google cedeix la seva plataforma de forma totalment gratuïta perquè els fotògrafs acreditats en aquest programa GMB puguem oferir el servei als comerços.

No hi ha altes ni quotes ni cap altre tipus de despesa de manteniment. El què el comerciant o professional paga només és la sessió fotogràfica que realitza el fotògraf per les imatges i el tour virtual, una única vegada, i de per vida. L'amortització d'aquesta inversió, doncs, és segura i, depenent del tipus de negoci, de resultats molt ràpids.

 

Marc R.- Molta gent es deu estar preguntant, però quan val aquest servei? Què em costarà? Quina INVERSIÓ he de fer per tenir presència a GMB?

Xavier E.- Doncs, a partir de 250 euros ja es pot comptar amb aquest servei, que és un preu aproximat al què ja costaria contractar una simple sessió fotogràfica professional. A partir d'aquí, segons les dimensions del local i la voluntat del propietari, es fa un pressupost totalment a mida.

 

 

Marc R.- Tu ets el què se’n diu tècnicament un “fotògraf de confiança o acreditat de Google”. Què significa això? Qualsevol fotògraf pot dotar de continguts a GMB? Com has arribat a ser “un fotògraf de Google”? Quina relació tens amb aquesta multinacional?

Xavier E.- Sí, exactament, sóc fotògraf professional des del 1994. Els fotògrafs que aconseguim ser acreditats per Google per oferir aquest servei, en primer lloc, hem de passar les proves pertinents que ens fa Google. Hem de fer un entrenament específic i superar les proves concretes del programa Google My Business per a poder oferir-lo. Per tant, un fotògraf que no hagi superat tot el procés no podrà oferir aquest servei. I, després, sempre hem de demostrar la nostra acreditació. D'entrada, això ja és una garantia de qualitat.

La meva empresa, Punctum Studio, té la premissa de buscar sempre ser pionera en l'ús de les noves tecnologies en el treball, ja que en la fotografia professional els avantatges de perseguir l'avantguarda són molts avui en dia. Jo em vaig adherir al programa Google My Business gràcies a un company de professió que ja realitzava el servei a Madrid i de seguida em vaig posar en contacte amb Google.

 

Marc R.- Des d’avui, entres a formar part i a fer més gran el projecte de connecTerrassa, en aquest cas com a ‘partner’. Això significa que els membres de la nostra Comunitat podran comptar amb els teus serveis de GMB, a més dels de fotografia i vídeo professional, amb importants avantatges. Descriu-me breument els serveis que ofereixes.

Xavier E.- Primer de tot m’agradaria agrair la confiança que molts comerços de Terrassa i de tota la província de Barcelona ja han depositat en mi i, per suposat, agrair per avançat la confiança dels comerciants de Terrassa que vulguin adherir-se al programa GMB o disposar dels meus serveis. La meva empresa, Punctum Studio, ofereix fotografia publicitària d’alta qualitat, així com vídeos corporatius, fotografia 360º i, també, el servei Google My Business.

Com a mostra, proposo que feu una ullada als serveis de GMB que hem fet per l'Escola bressol “Pessigolles” i la perruqueria “MonaLisa” de Terrassa.

Afegeix un comentari

Vols formar part de la nostra comunitat?

Clica aquí!

Registra't a connecTerrassa!

Et mantindrem informat sobre el comerç de Terrassa i els professionals de la ciutat amb Notícies, Agenda, Sortejos, Promocions,...

Prement el botó "Vull subscriure'm" acceptes les polítiques de privacitat